Finnish Electric Winter Tour starttasi keskiviikkona 6.2.2019 ja matkaseurue palaa koteihinsa su 10.2.2019. Matka starttasi Helsingistä ja seurue ajaa Suomen itäreunaa Nuorgamiin ja siitä länsirannikkoa pitkin takaisin Helsinkiin.

Matkan tarkoituksena on tehdä sähköautoilua tunnetuksi ja näyttää, että sähköautolla on mahdollista kulkea myös pidempiä matkoja. Kilometrejä reissun aikana kertyy arviolta reilu 3100.

Matkaa voi seurata myös kartalla osoitteessa https://glympse.com/!sahkollasuomenympari2019

Matkaseurueeseen kuuluu:

  • Kirsi & Perttu autona Tesla Model S 100D
  • Björn ajaa Jaguar I-PACEa
  • Jonni liikkuu Hyundai Kona electricillä yhdessä Mikaelan kanssa
  • Vesa on Renault Zoen ratissa

Jonnin matkassa

Matkan viimeinen etappi oli edessä eli kotimatka Jyväskylästä Helsinkiin. Auto akku oli ladattu edellisenä päivänä ja akun varaustaso oli 87 % ja arvio toimintamatkasta 315 kilometriä. Navigaattori näytti matkan kilometreiksi 270 km, joten se tarkoittaa sitä, että matkalla ei ole pakko pysähtyä lataamaan ollenkaan.

Matka päättyi Autoverkkokaupan pihaan Petikossa ja kilometrejä kuuden päivän reissulla kertyi yhteensä 3053.

Reissusta on tulossa vielä tarkempi yhteenveto.

Seurue Kemissä, Tupasvillan Nesteellä.

Teslan, Rellun ja Jaguarin matkassa

Päivä valkeni auringon paisteessa ja matka Tonttulasta Levin Könkäältä oli edessä. Parin varakuljettajan flunssan myötä Teslan ja Jaguaarin rateissa oli naisvoimaa. Renault Zoe jatkoi matkaansa miesvoimin hyvissä ajoin ennen muita tiimejä. Porrastimme tarkoituksella matkaa, jotta latauspisteille ei tulisi ruuhkaa, jolloin osa seurueesta joutuu odottelemaan, kun pari autoa on latauksessa.

Aurinkoinen sää siivitti matkaa Roviniemelle ja seurue pysähtyi kauppakeskus Rinteenkulmalle myöhäisellä lounaalle. Tauko kesti noin 1,5, tuntia ja autot saivat virtaa kauppakeskuksen CCS & Type2-latureilta.

Päivän kääntyessä hämärän puolelle jatkoimme matkaa kohti Keminmaata, jossa saimme kiinni Renault Zoen kanssa liikkeellä olevan tiimin. Vaihdoimme kuulumisia matkan sujumisesta kahvikupposen ääressä.

Keminmaasta jatkoimme kolmen tiimin kanssa matkaa kohti Oulua, jossa yövyimme. Samalla saimme autot ja matkalaiset ladattua

Lue matkan kaikki artikkelit:

Matkasuunnitelma

Finnish Electric Winter Tour, päivä 1, ke 6.2.2019

Finnish Electric Winter Tour, päivä 2, to 7.2.2019

Finnish Electric Winter Tour, päivä 3, pe 8.2.2019

Finnish Electric Winter Tour, päivä 4, la 9.2.2019

Finnish Electric Winter Tour, päivä 5, su 10.2.2019

Finnish Electric Winter Tour, päivä 6, ma 11.2.2019

Finnish Electric Winter Tour, päivä 7, ti 11.2.2019

Yhteenveto matkasta